Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Snart såtider

Av Nilla - 19 februari 2009 13:34


Har grävt lite djupare i frölådan, skrivit tidigare om åren vilken sort det är i  påsarna och årtal.....men är ju inte säker på när de ska ner i jorden!

Det är bättre att så lite senare än för tidigt, förra året fick jag så om nästan alla sorter.

Fann en bra länk för sådden.    http://www.froer.nu/   om det finns fler som har samma "problem" .

Sen ska jag försöka hitta på ett bättre och smidigare sätt,  än att ha dom rörigt i lådan.





                                       

 
 
Ingen bild

ya

20 februari 2009 09:37

Ett tips är att ha fröerna i kaffefilter av papper där fröerna kan andas.
Dessutom kan man skriva på det.

 
Ingen bild

Nillas svar till ya

20 februari 2009 12:36

Jag har alla fröer i påsar. m hål och även kaffefilter, men jag vill ha det organiserat så jag slipper leta i lådan.

Nåt liknande en mini-byrå med lådor (i plast).
Ska söka på t.ex Clas Ohlson efter det när jag kommer till storstan. : )

 
Ingen bild

Örnen

21 februari 2009 02:20

Det finns ju de där små lådorna av trä. Minns ej nu var de heter, men i trä andas ju fröerna bättre och eftersom den består av många lådor har du bra överblick. Man kan måla på lådorna...namn och så. Jag ska ta reda på namnet.

 
Ingen bild

Nilla/svar till Örnen

21 februari 2009 07:30

Ja just det....Ikea har en snygg å bra modell i trä, den ska jag kolla närmare på.
Men hittar jag nåt liknande i plast så blir det nog en sån.....man ser då lättare sorterna "utifrån", om du förstår vad jag surrar om.
Frösamlingen brukar variera från år till år. :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 29 oktober 2009 23:09


  Ja så är det.....    

Av Nilla - 7 september 2009 22:41

   

Av Nilla - 5 september 2009 20:52

  Piggar upp mej med en gammal goding under tiden som jag väntar på en fungerande telefon och att borrelian ska försvinna, om det nu är det jag har.....avvaktar till måndag. ...

Av Nilla - 30 augusti 2009 12:14

  Det finns ett litet djur i vår fauna som inte fyller nån funktion eller har nån fiende mer än människan (ibland):  Fästingen: det lilla vampyr-äcklet!    Var till skogen förra söndan, plockade bort några fästingar på armar å ben...trots "skyddsklä...

Av Nilla - 27 augusti 2009 12:19

  Har nyligen bytt från privat till företag på Tele2,  haft dom som operatör sen i april...våra gamla nummer skulle fortfarande gälla Ja försäljare är ju väldigt pigga på att ringa och väldigt ofta, det är ju lockande med billigare avgifter...lovord ...

Ovido - Quiz & Flashcards