Alla inlägg under januari 2009

Av Nilla - 31 januari 2009 23:24


Jaha...då blev det vitt på marken igen och en sol som inte syns till på 3 veckor! 

Det var så ljust å härligt igen, och så såg man ju var det behöver städas å torkas av här å där härinne....men det betyder inte allt, huvudsaken att att man fick se den efterlängtade solen!


Vid en vägg blommade Vintergrönan, det hade jag inte riktigt väntat mej nu...

Men katterna tog det hela med ro och sov som vanligt, trots det fina vädret.


Av Nilla - 30 januari 2009 20:16


Jag har ont,  har ännu inte hämtat mej sen lövräfsningen....det har inte blivit bättre, så jag har tagit det måttligt lugnt idag mé...

Har ont i en nackkota och det påverkar bl.a mina armrörelser.


Vaknade på efternatten å gick ner till Elektriska stolen, den är kanonbra  och har suttit där idag i flera omgånger å korta stunder. Det ger mej massage och värme, så himla skönt!

Tänkte att spara en massa pengar på den, istället för att åka många, många mil och avlöna en Kiropraktor.


Så nu ska det bli självhjälp med den här dynan och en ekonomisk besparing och så avslappning. 

Jag ska aldrig mer använda en räfsa....det har jag lovat mej själv!

  Den här räfsan ser mycket mysigare ut

Av Nilla - 29 januari 2009 21:29



Får nog kalla det tur, vilade kroppen även idag eftersom vädret inte va så tilltalande för nåt trädgårdspyssel.  Gick omkring å tittade å fantiserade hur och vad, det ska göras framöver.

Vore det ett snötäcke så gårdet inte att planera på samma sätt.


Emil var som vanligt med mej ut medan Leo sov sin skönhetssömn inne i värmen.  : )

Av Nilla - 28 januari 2009 18:53


Jaha....så blev det lite för mycket igår med löven i Syrenhäcken, sällan det blir lagom oftast blir det mer och så kommer det surt efteråt....det kan bero på den Öländska envisheten?  :P

 

Så idag har jag tagit det väldigt lugnt, kollat i trädgårdsböcker framför brasan och sett efter vilka fröer jag har i lådan.

Dessutom får det bli lite ommöblering här å där bland växterna, inom en snart framtid... Växterna här grävdes de ner i april -08, vi flyttade hit då och flera av dom har en alldeles galen växtplats.

Växter trivs bättre om de får bo där det är bäst för dom,  det är ung. som med oss människor....

Så nu hoppas jag kroppen har hämtat sej så det blir en runda i trädgården i morron igen och om vädret tillåter.

Av Nilla - 28 januari 2009 13:13


En väldigt informerande bok, som alla borde läsa.


hemlige-kocken  Klicka på boken.

Av Nilla - 27 januari 2009 23:30

Det blev en eftermiddag utomhus, trots det grådisiga vädret var det iaf skönt eftersom det var stillt.  Ner i källaren å hämtade 2 räfsor, korg och så en skottkärra.

Sen la jag mej på knä bland buskarna och plockade ganska försiktigt bort mängder av Kastanjelöv, för att inte skada alla knoppar av Vintergäck.

Våren är nog lite på gång iaf.... ingen snö å dessvärre ingen sol.

Senast jag såg den var 9:e januari, så nu är det banne mej på tiden!! Undrar om det finns att köpa på burk, men helst utan E 621.


Av Nilla - 27 januari 2009 12:43

Jah...då var jag igång, har länge funderat på en blogg men avvaktat eftersom det inte händer så värst mycke i mitt dagliga liv.

Men klart...jag sitter aldrig för den skull med armarna i kors, suckar å stönar å tänker -"vad ska jag hitta på idag då".  Har man hus å trädgård finns det att göra men inget man blir särskilt pepprad av den här årstiden...möjligtvis att tiia i rabatterna på det som gror...alltid lika spännande.

Den dagliga promenad vill jag inte missa, för röra på sej är ett måste och då gärna tillsammans med mina 2 härliga katt-killar.

Vi bor i det här härliga huset, som vi hyr med en stor trädgård till.





Ovido - Quiz & Flashcards