Alla inlägg under mars 2009

Av Nilla - 28 mars 2009 23:47


Veterinären ringde idag och meddelade att det gick bra att hämta hem Leo från djursjukhuset, så det blev 3 dygn med dropp och pennicilin.

Svar på Samonellaprovet kommer på on/to, om det var det som han blev så väldigt dålig av.....men vilken tur att det finns ett djursjukhus annars hade vi inte haft honom här igen!!


Nu är han "sjukskriven" i 2-3 dar och ska va innomhus och vila upp sej.

Han har sovit sen vi kom hem kl 17 och nu är kl 24.00, men han har ju varit i en annan miljö och mycket som har hänt honom de senaste dagarna...så han behöver sova-ut nu.

Emil morrade och fräste åt honom när han kom hem, han gillade inte den "nya" katten, som inte luktade katt eftersom han var nybadad. ^^ 

Men efter några timmar så gick det lite bättre.


Härligt att ha honom hemma igen för han är så otroligt snäll och tillgiven, han blev omplacerad här för 2 år sen och fyller 7 år i sommar.



Av Nilla - 28 mars 2009 01:16


Tänd lite mysljus under en timme.... ½9 - ½ 10 ikväll.



Av Nilla - 27 mars 2009 00:04


Önskar snart få hem Leo frisk och pigg från djursjukhuset.

Önskar å längtar efter mina barn.

Önskar vi bodde närmare varandra.

Önskar Micke fanns kvar hos oss....

Önskar en körvänligare bil.

Önskar att det inte fanns några sjukdomar 

Önskar ett härligt och soligt vårväder.

Önskar mindre värk.

Önskar ett eget hem, inte hyra.

Önskar jag hade ett "vanligt" avlönat jobb hela året.

Önskar att folk var mindre egotrippade och värna mer om varandra istället.

Önskar en fet lottovinst när man haft samma rader i snart 25 år.

Önskar att min man har det bra på sitt jobb inatt.

Önskar att jag sover hela natten.

Önskar mej en god natt.

Önskar å önskar......men alla önskningar kan dessvärre inte gå i uppfyllelse.

Önskningar kan man skriva i oändlighet, men jag stannar här.

Av Nilla - 24 mars 2009 23:50


Ja så var den här dagen till ända...har inte haft nån större lust för nånting,

så jag skyller på snö-o-vädret!

Hade tänkt att fixa till pallkragen idag och fylla den med torv, kompost och jord...det är ju hög tid att förberda "jordbruket" inför sommaren. 

De där sköna dagar för utomhusarbete har det varit sparsamt av i mars månad, dessutom ska en hel del av alla buskar och träd beskärar och tuktas. *Suck*


Sådär ja....den intressanta boken väntar vid sängen, medan jag längtar vidare på våren, men först är det dags för kvällstvättningen.   LITEN TVÄTT


Av Nilla - 24 mars 2009 15:56


Usch....nu hoppas jag verkligen att det var sista gången med den här formen av marktäckning!!

(Bilden är i färg... :P )





Av Nilla - 23 mars 2009 15:34


Oj vad det gamla fröerna växer, tror jag haft dom legat minst 3 år men det enda som kan hända med äldre frön är att grobarheten avtar och därför sådde jag många. Så nu är det dags att skola om dom.

Fröerna kommer från en söt variant av körsbärsmodellen som vi hade till nån middan, tog tillvara på några fröer och torkade.

 

Förra sommaren hade jag 2 hinkar med en planta i varje och det blev mängder med tomater och tungt.

Dessvärre så knäcktes en av dom i blåsten, så nu hoppas jag på att växthuset kommer på plats denna sommar!



Av Nilla - 23 mars 2009 11:06


Hmmm....undra vilket väder det ska bli?

Meterologer brukar ha en uppfattning och verkligheten är ofta nåt annat.




Väder Stockholm© meteogroup.se
Av Nilla - 21 mars 2009 20:27


Årets varmaste dag hittills, det var på tiden!!  Som mest var det 12.4 gr, nästan vindstilla....fika ute på gräsmattan.

Utslagna Krokus, första Humlan... underbart, mer mer !!

Det blev en härlig avslutning på en härlig dag, vacker solnergång och Rådjur utanför trädgården.





Ovido - Quiz & Flashcards