Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Gojibär/Bocktörne/Wolfberry

Av Nilla - 16 augusti 2009 12:39


Dagligen äter jag av de goda Gojibären isf vitaminer i tablettform.

Det råder delade meningar om dagsintaget: 28 gram, 4-5 stycken, en näve...och jag tar en matsked varje morgon.


Har kopierat från olika nätsidor.

Effekter:

Gojibär är känt för att öka energi och styrka.

  • Lindrar mot oro och stress
  • Förbättrar kroppens självförsvar mot sjukdomar
  • Hjälper till mot klimakterieproblem
  • Förbättrar fruktbarhet
  • Hjälper kroppen att bygga röda och vita blodkroppar
  • Stärker hjärtat
  • Reducerar kolesterolhalten
  • Blodtryckssänkande mm mm
 

 Innehåller:
•  500 gånger mer C-vitamin än apelsiner
•  Mer betakaroten än morötter
•  3 gånger mer järn är spenat
•  4 gånger mer antioxidanter är körsbär


Betakaroten, Fosfor, Järn, Kalcium, Krom, Koppar, Kalium, Kostfiber, Lutein, Magnesium, Omega 3 & 6, Mangan, Selen, Natrium, Vitamin B1, B2, B3 och C, Polysackarider, Zeaxanthin, Zink, 18 av 20 aminosyror samt 23 spårämnen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ja det låter nyttigt så det dräller om det, vilken tur att jag stoppade ner några frön i jorden!

Har nu plantor som fortfarande lever och växer i trädgården!

Kanske att jag i framtiden kan torka och konsumera egna bär..... =)

Goji är en släkting till potatis.



 
 
Litharion

Litharion

17 augusti 2009 22:03

Du får gärna donera en Goji-planta till mig :D

http://ienannandelavekholmen.blogg.se

 
Ingen bild

ya

19 augusti 2009 11:21

Bra att Du lydde mitt råd att sätta frön ifrån bären.
Nästa år får vi nog en stor skörd och år 3 osv blir skörden ännu större.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 29 oktober 2009 23:09


  Ja så är det.....    

Av Nilla - 7 september 2009 22:41

   

Av Nilla - 5 september 2009 20:52

  Piggar upp mej med en gammal goding under tiden som jag väntar på en fungerande telefon och att borrelian ska försvinna, om det nu är det jag har.....avvaktar till måndag. ...

Av Nilla - 30 augusti 2009 12:14

  Det finns ett litet djur i vår fauna som inte fyller nån funktion eller har nån fiende mer än människan (ibland):  Fästingen: det lilla vampyr-äcklet!    Var till skogen förra söndan, plockade bort några fästingar på armar å ben...trots "skyddsklä...

Av Nilla - 27 augusti 2009 12:19

  Har nyligen bytt från privat till företag på Tele2,  haft dom som operatör sen i april...våra gamla nummer skulle fortfarande gälla Ja försäljare är ju väldigt pigga på att ringa och väldigt ofta, det är ju lockande med billigare avgifter...lovord ...

Ovido - Quiz & Flashcards